14.03.2015

Książka czy film? #3

Witajcie kochani, ostatnio postanowiłam po raz kolejny przeczytać całą serie "Niezgodna". Kiedy czytałam ten cykl pierwszy raz podbił on moje serce więc postanowiłam go sobie przypomnieć, nie wiem czy wiecie ale teraz 20 marca wchodzi do kin Zbuntowana (film na podstawie 2 części cyklu o tym samym tytule). Ja na film idę 25 marca i pomyślałam, że przypomnienie sobie historii Tris to dobry pomysł, zapraszam na recenzje :)

Książka:

Autor : Veronica Roth 
Tytuł: Niezgodna  
Liczba stron : 352

Cykl: Niezgodna

Ocena: 10/10

"Tłumię strach. Kiedy podejmuję decyzję, udaję, że on nie istnieje."

Beatrice żyje w świecie, którym istnieją frakcje. Jest Altruizm (bezinteresowność), Nieustraszoność (odwaga), Erudycja (inteligencja), Prawość (uczciwość) i Serdeczność (życzliwość). Każdy młody człowiek w wieku 16 lat musi zdecydować gdzie zamierza należeć, czy zostanie tam gdzie się urodził, czy postanowi wybrać coś innego i zacząć nowe życie. Przed Ceremonią Wyboru robione są testy, które mają pomóc młodym ludziom wybrać swój nowy dom, są one tak skonstruowane, że wykluczają frakcję, do których się nie pasuje i pokazują nam tą jedną, która będzie dla nas idealna. Podczas testu Beatrice dzieję się coś niezwyczajnego, coś co może oznaczać dla niej zagrożenie. Jej wynik nie jest jednoznaczny. Podczas Ceremonii Beatrice zaskakuje wszystkich, w tym samą siebie, opuszcza swoją rodzinną frakcję i dołącza do Nieustraszonych by stać się nową, odważną Tris. Co się z nią stanie, czy dochowa swój sekret niezgodności i będzie bezpieczna? Czy dziewczyna dokonała dobrego wyboru? Czy w jej nowym napiętym i brutalnym życiu znajdzie się czas na miłość? Wszystkiego dowiecie się czytając książkę.

Świat stworzony przez Veronice Roth opanował mój umysł ponownie. Książkę pt. "Niezgodna" postanowiłam przeczytać drugi raz, jest ona genialna. Ciągle coś się dzieje, za każdym razem kiedy było już późno, a ja chciałam sobie przeczytać jeszcze jedne rozdział na "dobranoc" nie kończyło się na jednym rozdziale. Bardzo podoba mi się to jak rozwija się znajomość Tris i Cztery, jest ona taka delikatna acz pełna brutalności, wszystko jest po prostu cudowne. Podczas czytania nie raz miałam łzy w oczach, jest kilka wzruszających momentów ale jest też wiele scen kiedy można się pośmiać. W powieści nie brakuje też akcji, a wręcz jest ona od samego początku a na końcu bardzo przyśpiesza. 

Z całego serca polecam tą książkę, jest ona jedną z lepszych jakie w ogóle czytałam. Można znaleźć w niej wiele świetnych cytatów. Każda osoba, która lubi połączenie miłości, walki, odwagi i nie kończącej się akcji powinna sięgnąć po tą powieść. Postacie są świetne, nie ma dwóch taki samych, każda z nich jest inna. Jeszcze raz polecam :)


Książka bierze udział w wyzwaniu:
Książka zalicza się również jako "Ma tylko jedno słowo w tytule", wyzwanie 2015 :) 

Film:

 
Ekranizacja książki pt. "Niezgodna" jest bardzo dobra, oczywiście niektóre rzeczy zostały zmienione, niektóre w ogóle się nie pojawiły ale mimo to film jest naprawdę dobry. Bardzo podoba mi się to jak został przedstawiony cały świat, rola frakcji i symulacje. 
Film jest bardzo wzruszający, oglądając go łzy leciały mi po policzku w trzech różnych momentach. Zupełnie inaczej ogląda się go znając zakończenie cyklu. Musze również wspomnieć o aktorach, którzy odegrali swoje role genialnie, wszystkie postacie zostały dobrane świetnie. Gra aktorska jest na bardzo wysokim poziomie. Ekranizacji daje 8/10. Polecam, jeżeli nie macie ochoty na książkę to obejrzyjcie sobie film, warto :)


Piosenka na dziś:


Ktoś z Was może czytał już Niezgodną? Jakie są wasze wrażenia? Piszcie swoje opinie w komentarzach :)

Do posta INNA


15 komentarzy:

  1. Film był super, ale książka.. ugh :D

    OdpowiedzUsuń
  2. Film mi się bardzo podobał. I to nie tylko przez Theo. :D Po książkę jakoś boję się sięgnąć. Młodzieżówki bardziej mnie irytują niż cieszą.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Theo w tym filmie jest jak wisienka na torcie :)

      Usuń
  3. Nie znam ani książki, ani filmu. To raczej nie moje klimaty ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Muszę najpierw przeczytać książkę, a potem obejrzę film.

    OdpowiedzUsuń
  5. ja zdecydowanie książka + herbatka <3 katie-about-katie.blogspot.com ~ zapraszam <3

    OdpowiedzUsuń
  6. Gdybym miała wybierać, to zdecydowałabym się na książkę :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Nie znam ani książki, ani filmu. Ale mam w planach to szybko zmienić.

    OdpowiedzUsuń
  8. Cała seria leży u mnie na półce, ale kompletnie nie mogę się za nią zabrać. Muszę to chyba nadrobić w końcu ;)

    OdpowiedzUsuń
  9. Jeszcze nie miałam okazji czytać książki, ale napewno przyjdzie na nią czas :)

    Zapraszam do mnie:
    http://recenzje-ksiazek-patricia.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  10. Książki jeszcze nie czytałam, ale mam w planach przeczytać przynajmniej dwie pierwsze części zanim pojawi się druga część filmu, więc nie jestem w stanie porównać. Jeśli chodzi o film to widziałam go, chociaż w ogóle nie miałam w planach, bo jakoś nie byłam nim zainteresowana i szczerze mówiąc nawet w trakcie jakoś nie za bardzo mnie wciągnął, ale kto wie może to się dopiero rozkręca ;)

    OdpowiedzUsuń
  11. Jak na razie książka, bo film przede mną ;)

    OdpowiedzUsuń
  12. Książkę czytałam niedawno i jest na prawdę dobra. Może nie oceniłabym jej aż tak dobrze jak ty, bo odczuwałam w niej pewne braki, ale mimo to jest watra zapoznania :) Film podobał mi się już nieco mniej, choć uważam, że również można z przyjemnością go obejrzeć :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Wczoraj przeczytałam książkę i obejrzałam ekranizację. Powieść mi się podobała, ale fil nie za bardzo :)

    OdpowiedzUsuń

Za każdy komentarz bardzo dziękuje, są one dla mnie bardzo ważne i motywują mnie do dalszego pisania bloga.
Jak już komentujesz to zostaw link do swojego bloga, dzięki temu łatwiej będzie mi się odwdzięczyć :)