08.10.2014

Hello kochani. co tam u was? Ja niestety siedzę chora w domu, przyznaje, że choroba to chyba jedyna rzecz której szczerze nie lubię w okresie jesiennym. Postanowiłam wykorzystać to że siedzę  w domu więc zapraszam was na recenzje książki :)

Zacznijmy od książki:
Autor : Agnieszka Turzyniecka
Tytuł: Dziewczynka z balonikami 
Liczba stron : 176

Ocena 9/10 



"Jeśli coś się wznosi, to musi też opaść. Jeśli coś opada, to musi powstać. Najlepsze wciąż przed nami."

Szpital psychiatryczny to miejsce, w którym większość ludzi stara się po prostu dojść do siebie po depresji czy innym nieprzyjemnym doświadczeniu lecz wydaje mi się, że dla Marleny nie jest to tylko miejsce, w którym ma odzyskać spokój duszy oraz z powrotem być zdrowa psychicznie. Bohaterką "Dziewczynki z balonikiem" jest Polka, która mieszka w Niemczech, Marlena zgłasza się do szpitala psychiatrycznego bo chce uzyskać pomoc. Od dłuższego czasu ma depresje, męczą ją też myśli samobójcze. Młoda kobieta ma nadzieję, że lekarze jej pomogą, że wreszcie będzie mogła cieszyć się życiem bez obaw o następne dni. Podczas pobytu diagnozuje się u niej chorobę afektywną dwubiegunową. Czytając książkę możemy bliżej zapoznać się ze skutkami depresji oraz innych chorób na podłożu psychicznym. Możemy zobaczyć jak duży wpływ na naszą psychikę mogą mieć niedokończone sprawy, żale z przeszłości oraz niewypowiedziane słowa. 
 Z każdą przeczytaną stroną poznajemy bliżej historię młodej kobiety, która chce walczyć o swe życie ale powoli traci siły które są bardzo potrzebne do tej walki. Uważam że książka jest  bardzo dobra. Bohaterka jest bardzo ciekawa i przyznaje, że nie raz zaskoczyła mnie swoim zachowaniem. Całość jest napisana bardzo dobrze, ciekawie. Co najważniejsze autorka ma wielki talent i z każdą kolejną stroną byłam ciekawa co jeszcze wymyśli by urozmaicić tą genialną powieść. Przyznaje, że nie jest fanką mojej ojczystej literatury  więc  kiedy znalazłam recenzje tej książki na blogu Cyrysi uznałam że muszę sięgnąć po tą lekturę no i jak już przeczytałam to się zakochałam. Na pewno sięgnę po kolejną pozycje pani Agnieszki, a wam polecam książkę pt "Dziewczynka z balonikami".



Piosenka na dziś:



INNA 

5 komentarzy:

  1. Twoje słowa to miód na moje serce ♥
    Ogromnie się cieszę, że dzięki mojej recenzji postanowiłaś przeczytać "Dziewczynkę z balonikami" i co najważniejsze, że książka przypadła ci do gustu. Nawet nie wiesz jak mi ulżyło, gdyż czasami, to co mi się podoba, niekoniecznie będzie się podobać komuś innemu, ale jak widzę mamy chyba podobny czytelniczy gust. :)
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  2. Mam ogromną ochotę na tę książkę. Współczuję choroby, mnie złapały zatoki i zapalenie pęcherza, więc też nie mam kolorowo, ale nie odpuszczam :D Życzę powrotu do zdrowia!

    OdpowiedzUsuń
  3. Ciekawa recenzja, może sięgnę po tę książkę :)

    OdpowiedzUsuń

Za każdy komentarz bardzo dziękuje, są one dla mnie bardzo ważne i motywują mnie do dalszego pisania bloga.
Jak już komentujesz to zostaw link do swojego bloga, dzięki temu łatwiej będzie mi się odwdzięczyć :)