01.10.2014

Czasem spotykamy na swojej drodze rzeczy i ludzi dla których warto żyć

Autor : Rebecca Donovan 
Tytuł: Powód by oddychać 
Liczba stron : 
496

Cykl: Oddechy
Ocena 10/10 

"Dlaczego tu przyszło mi żyć? Znałam odpowiedź. To nie był wybór, tylko konieczność. Nie miałam dokąd pójść, a oni nie mogli odwrócić się do mnie plecami. Byli moją jedyną rodziną, za co jednak nie mogłam być wdzięczna losowi."
Emma to cicha, nie wyróżniająca się z tłumu dziewczyna, która w swoim życiu przeżyła a raczej przeżywa istne piekło. Mimo tego, że ma bardzo dobre oceny, osiągnięcia sportowe oraz jest posłuszna w domu, jej ciotka się nad nią znęca. Em robi wszystko, żeby wyrwać się z tego piekła na ziemi. Wciąż odlicza czas kiedy będzie mogła wyjechać  na swoją wymarzoną uczelnie,ale Carol bardzo umiejętnie (niestety)  sprawia, że ten czas który musi jeszcze spędzić w "domu" jest istnym koszmarem.  Nie kończy się na wyzwiskach, dziewczyna nie raz musiała zakrywać sińce, które na jej ciele zostawiła ciotka. Tylko dzięki swojej przyjaciółce Emma może liczyć na kawałek normalnego życia. Jedynie Sara  wie co dzieje się za zamkniętymi drzwiami, co prawda Em nie mówi jej wszystkiego, mimo to zawsze może liczyć na wsparcie ze strony przyjaciółki. Co się stanie kiedy w życie dziewczyny wparuje miłość i to wraz z Evanem, czy dzięki niemu zacznie normalnie żyć? Czy miłość wreszcie pozwoli jej zaczerpnąć powietrza, którego tak bardzo potrzebuje Emma? 

Kiedy skończyłam czytać książkę najpierw miałam totalną pustkę, chwile później zaczęłam odczuwać nadmiar emocji. Byłam trochę zła, trochę rozczarowana, trochę smutna ,ale na pewno ciekawa co wydarzy się dalej, w stu procentach odczuwałam mimo wszystko odrobinę radości. A wszystkie te emocje były wywołane przez ta genialną pozycje, ani razu się nie zwiodłam, chce więcej i więcej. Książka jest bo prostu boska. Postacie są bardzo dobrze wykreowane, zdążyłam sie z nimi zaprzyjaźnić, niektóre z nich znienawidzić oraz się zakochać a to wszystko czytając tą o to lekturę. Dzięki temu, że autorka pisze bardzo ciekawie oraz bardzo dobrze opisuje, bez trudu wczułam się w postać Emmy, przez co nie raz targała mną złość, kręciła mi się łezka w oku i odczuwałam jakiegoś rodzaju radość. Em jest bardzo silną osobą, więc nie raz mnie szokowała swoją wytrwałością, ja w niektórych sytuacjach na pewno bym nie wytrzymała psychicznie i fizycznie, podziwiam ją. Jest to jedna z tych powieści, którą na pewno zapamiętam, czuje że bardzo wdarła mi się w pamięć. Mogę ja w stu procentach polecić bo jest to książka, która przekazuje wiele wartości, czytając ją można się wiele nauczyć. Jestem pewna, że będę ją polecać moim znajomym, ponieważ jest to jedna z tych książek  po którą po prostu powinno się sięgnąć. Polecam bardzo gorąco. Jeżeli jeszcze nie macie swojego egzemplarza to radzę szybko zakupić :) 

Przeczytałam dzięki wydawnictwu  :
  

Książka bierze udział w wyzwaniu :


Piosenka na dziś :






INNA

10 komentarzy:

  1. Książkę czytałam i również jestem nią urzeczona. niezwykła historia, nie mogę doczekać się już drugiego tomu.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To tak jak ja :) Czekam z niecierpliwością na kolejny tom :)

      Usuń
  2. Koniecznie muszę przeczytać!
    Bym zrobiła to już teraz, ale niestety - przygotowania do matury uniemożliwiają mi czytanie ;/

    OdpowiedzUsuń
  3. Jak czytam opis to mam wielką ochotę pobiec do księgarni, jest to jedyna książka o której marzę od kilku dni, a nie mogę jej przeczytać, bo brak czasu mi nie pozwala :(

    obserwuje i zapraszam
    http://aleksandramlodzinska.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  4. Mmmm ciekawy opis tej książki, chyba pobiegnę do księgarni ♥

    http://malowane-roza.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  5. Bardzo chcę przeczytać tę książkę, może znajdę ją w bibliotece :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Nie lubię takich historii.Wiem, że są prawdziwe, zdarzają się ale to jest dla mnie przerażające.
    http://avenuefranche.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  7. Zachęciłaś mnie do przeczytania ;) Uwielbiam Another Love.

    OdpowiedzUsuń
  8. Wydaje się ciekawe, być może wreszcie znalazłam coś do czytania ;)

    http://los-i-metek.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  9. świetna recenzja, nie czytam za wiele, ale opowieść wydaje się być bardzo interesująca! :)
    pozdrawiam cieplutko myszko ;*
    ayuna-chan.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń

Za każdy komentarz bardzo dziękuje, są one dla mnie bardzo ważne i motywują mnie do dalszego pisania bloga.
Jak już komentujesz to zostaw link do swojego bloga, dzięki temu łatwiej będzie mi się odwdzięczyć :)